11 Ekim 2015 Pazar

Savaş ve Barış Tolstoy

"Annesi, oğlununkilerle boy ölçüşemeyecek silahlarla yapılan bu savaşta,
üzerine canı gibi titrediği sevgili oğlunun öldürülüp de
kendisinin hala nasıl yaşayabileceğine bir türlü inanmayarak,
yine gerçekten ayrıldı,
yeniden o çılgınlık dünyasına daldı." (sayfa 445)


Kitabı çok beğendim. Benim elimdeki çeviri 504 Sayfalıktı, ama bu kadarlıktan bile dolu dolu  kazanımlar sağladım kendi adıma, inşallah ileride iki ciltlik olan halini de okumak isterim. Neden mi?
Çünkü bu kitapta savaştan çok aşk var,
aslında savaşta bile aşk var,
arayış var,
ne için savaşıyorum?
ne için yaşıyorum?
sorularının
cevapları var.
Altı çizilecek birçok söz var.
Tanınması gereken karakterler var.
Arayışların adamı, insanları tanımayı seven Piyer var.
İnsanların iyiliği için kendi iyiliğinden vazgeçen Sonya var.
Çirkin olduğu iddia edilen ama bence hepsinden güzel ,huyu ve ruhu güzel Prenses Mariya var.

Savaşta , karşılaştığı düşmanına bile sevgi ve merhamet gösteren Andrey var.
Ve Andrey'den şöyle bir söz var:

"Bizim için değerli olan birini sevmek, insani bir sevgidir,
düşmanını sevmek ise,
Tanrısal bir sevgidir..."

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder