16 Aralık 2015 Çarşamba

Kağıt Ev Kitap Yorumu

"Kimse bir kitap kaybetmek istemez. Bir daha okumayacak olsak da başlığında eski, belki de kaybolmuş bir duyguyu taşıyan bir kitabı kaybetmektense bir yüzük, saat veya şemsiye kaybetmeyi yeğleriz."



Ah bu nasıl bir hikaye bu nasıl bir kitap! Kendi ince ama etkisi kalın!
Bu kitabı okuyunca evde ,kitap tozlarını düzenli almanın imkansız olduğu dev bir kütüphane kurma ya da evin her yerini  kitap ile doldurma hayalimden vazgeçtim ve kitap okuma konusunda biraz daha normale yaklaşmaya karar verdim. 

Kesinlikle bu incecik ama içi dolu dolu olan kitabı ,kitap alma ve okuma bağımlısı olan tüm kitapkolikler okumalı diyorum.

Alıntılar:

Kağıt Ev 


"Çoğunlukla bir kitaptan kurtulmak ona sahip olmaktan daha zordur. Kitaplar, sanki asla geri dönemeyeceğimiz bir anın tanıkları gibi, bir ihtiyaç ve unutkanlık anlaşmasıyla tutunurlar insana. Oysa orada kalmaya devam ettikleri sürece onları birbirine yamadığımızı zannederiz."

"Üstlerinde gün, ay ve yıl yazan sayısız kitap gördüm ben; gizli bir takvimi oluşturur her biri. "

"Başkaları ise ödünç vermeden önce adlarını yazarlar ilk sayfaya, teslim edeceklri kişiyi defterlerine kaydedip bir de tarih atarlar yanına. Tıpkı kütüphanedekiler gibi damgalı kitaplar gördüm, yahut içlerine sahiplerinin kartları yerleştirilmiş olanlar."



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder