2 Mart 2016 Çarşamba

Hayal Kahramanları, Sunay Akın

"Çocukluğu savunan, büyüklerin dünyası tarafından işgal edilmesine engel olan en büyük güç , hayal kahramanlarıdır."

"En korktuğum, en çekindiğim adamlar, gözlerinde bir damla çocukluk ışığı kalmamış olanlardır."



Sunay Akın'ın emeğine, yüreğine, kalemine sağlık...
Öyle güzel hikayeler ve o gerçek hikayeler arasında öyle güzel  bağlantılar kurmuş ki, hayran kalmamak mümkün değil.
Bu kitapta beni en çok etkileyen hikaye ise sessiz kahraman Şarlo'nun hikayesiydi.
Şarlo'ya bir gün sorarlar: "Sen Yahudi misin? "Şarlo şöyle der: " Ben Yahudi değilim ve bende bir damla Yahudi kanı yoktur. Ama bana Yahudi dendiği zaman ses çıkarmıyorum. Yahudi olsaydım pek memnun olurdum. Çünkü ben de HER MİLLETTEN bir parça vardır."
Bu söz bana Barış Manço'nun bir şarkısını anımsattı:
Hemşerim esas memleket nire?
Dedim ya yahu bu DÜNYA benim memleket...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder