6 Aralık 2014 Cumartesi

Bilinmeyen Adanın Öyküsü ( Jose Saramago)

"Bir adam kralın kapısını çalmış ve ona demiş ki, bana bir tekne ver” diye  başlayan bu kısacık hikayeyi bir solukta bitirdim. Sonrasında ise bu 55 sayfalık kitabın kapağını kapattım ve düşündüm. Benim içimdeki bilinmeyen ada nerede? Ben kimimle yola çıktım o adayı bulmak için... Peki o adayı buldum mu? İnsanın hala içindeki bilinmeyen adasını araması da güzel aslında... Belki bulanlar arayanlardır ne dersiniz? Ne diyor yazar bu kitapta " Kendinden dışarı çıkıp, kendine bakmadıkça, kim olduğunu asla bilemezsin." 

Masalsı ve kısa bir anlatım ama satır aralarında bir gizli dünya,  bir bilinmeyen ada saklı... Tabi bulabilene... Yoksa siz hala bir tekne bulup, içinizdeki denizde bir bilinmeyen ada , çevrenizdekilerin bile bilmediği , hatta sizin de bilmediğiniz bir ada bulmaya çıkmadınız mı? O halde tekneyi boşverin, alın bu kitabı ve o yolculuğa çıkın ... Ne demiş yazar"... mühim olan varış değil gidiştir..."



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder