14 Temmuz 2014 Pazartesi

Suç ve Ceza ( Dostoyevski) Kitap Yorumu

Hani izlediğiniz çoğu filmde, dizide kız, çocuğa sorar " Suç ve Ceza'yı okudun mu? " diye! Ya da okuduğunuz kitaplarda hep adı geçen bir kitaptır o "Suç ve Ceza" ! Belki çoğunuz okumuştur, belki de okumamış olanlar hala vardır, benim gibi!

Ben de geçenlerde görümcemin kitaplığında gördüm kitabı. Timaş Yayınevi'ne aitti. Önce çekindim, çevirisine pek güvenemedim, sonra da okumaya karar verdim. Kitabın çevirisi iyi denilebilirdi ; ama biraz yavan kalmış ya da orjinal halinden kırpılmış gibiydi! Yine de kitaptaki hikaye o kadar sürükleyici, merak uyandırıcı ve düşündürücüydü ki gece gündüz elimden bırakamadım! Siz hala okumadıysanız, artık daha fazla beklemeyin derim! Ben Türkiye İş Bankası Kültür Yayınlarından bir çevirisini alıp, edebi zevkine varabilmek için, hikayeyi bilsem de tekrar okumak isterim doğrusu!

Peki hikaye ne derseniz? Bir delikanlı var, hukuk fakültesinde öğrenci , ama çok fakir hatta sefalet içinde, evin kirasını bile ödeyemez olmuş, evsahibinden kaçıyor! İşte bu delikanlının , Razkolnikov , aklına bir delilik geliyor ! Bir suç işlemeye karar veriyor, kokuşmuş sistemi ortadan kaldırmak, temizlemek adına! Peki yüreği iyilikle dolu, karşılaştığı her ihtiyaç sahibi ile cebindeki parasını paylaşan bu adam bu suçu işleyecek mi? Kitap sonuna kadar heyecan ve merak seviyesini koruyor! Sefalet, yoksulluk, aşk, entrika, kaçış, sorular ve zekice verilen cevaplar... Herşey bu kitapta... 

Özellikle fedakar , yüce gönüllü Sonya'nın hikayesi yaktı geçti yüreğimi! Okuyun pişman olmazsınız!


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder