19 Temmuz 2014 Cumartesi

Kiralık Konak ( Yakup Kadri Karaosmanoğlu)

Ankara'dan okul tatili süresince kalmak  için, çocuklarla memleketimiz Kırklareli'ne gelirken, bavulumda bir kaç kitap getirmiştim. Onları okumayı bitirince de , görümcemin kitaplığındaki kitaplara bir göz attım ve bu kitabı , okumak için seçtim... İyi ki de seçmişim...

Kiralık Konak, bence, yaşanılan döneme ışık tutan hem sosyal ; hem de son derece başarılı bir karakter romanıydı. Tasvirleri gerçekten çok iyi olan bu kitabı okurken , İstanbul’da  o konağın içinde Naim efendi ile birlikte ben de dertlendim...Ah be Naim Efendi, ne olacak bu ülkenin, bu gençlerin , bu konağın hali dedim...

Ayrıca, bence, kitapta olaylardan çok ; karakterlerin hayata bakışları,  hırsları ve zayıf yanlarını ifade eden fikirleri daha dikkat çekiciydi.

Sonuç olarak, üç kuşak arasındaki, catışmaları, fikir ayrılıklarını, gözler önüne seren bu romanı okuduğunuza pişman olmayacaksınız...  İleride  bir tv dizisi  bile de çıkabilir, kim bilir ...






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder