2 Ağustos 2014 Cumartesi

Kara Cümle ( Cavit Arf)

" Haklısın, ben de kara cümleyi pek sevmezdim. Ama madem ki şiirle ilgileniyorsun, o zaman soyutlama yapmayı seviyorsun demektir. Yani matematiği sayılar üzerindeki dört işlemden ibaret sayamayız. Matematikçi de bu dört işlemi hatasız, çabuk yapan kişi olamaz. Öyle olsaydı matematikçi bir hesap makinesi , bir otomattan başka bir şey olamazdı. "

Okuduğum Kara Cümle isimli kitapta yer alan bu sözler, hani şu 10 liraların arkasında resmi bulunan ,litaratürde  Arf-Hasse Teoremi , Arf Değişmezleri, Arf Kapanışları, Arf Halkaları" isimli çalışmalarıyla bilinen ünlü matematikçi Cahit Arf 'e ait...  

"Herkes ölümsüz olduğunu hissettiği alanda çalışmak ister. Ben de matematikte kendimi ölümsüz hissettim." diyen matematik tutkunu , dünya çapında bir matematikçi olan Cahit Arf'ın biyografik romanı olan bu kitabı, beğenerek okudum. Cahit Hoca'nın tutkusuna, sabrına hayran kaldım... 

" Bu bir marifet değil, diyordu Cavit, ezberleyemeyince mutlaka çözmek istiyorum! İrdeleye irdeleye sonunda buluyorum." 

Cahit Arf, kitaba göre, matematiği bir meslek dalı olarak değil, bir yaşam tarzı olarak görmüştür. Öğrencilerine sürekli: "Matematiği ezberlemeyin, kendiniz yapın ve anlayın."demiştir.


Ayrıca kitapta yer aldığına göre, "Matematik de resim, müzik ve heykel gibi bir sanattır" diyerek matematiğin sanatsal yönünü vurgulamış.

Tutkuyla yaptığın her işte başarılı olursun sözüne örnek bir başarı öyküsü...

Peki kara cümle ne anlama geliyor sizce? Kara cümle, matematikdeki 4 işlem manasında kullanılan bir tabirmiş... 

Elinize geçerse bu kitabı okuyun, pişman olmazsınız derim...








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder