27 Kasım 2014 Perşembe

Amok Koşucusu / Stefan Zweig

Stefan Zweig o kadar başarılı bir yazar ki kitaplarını okurken öykünün içine giriyorum , onunla birlikte heyecanla,koştur koştur, nefes nefese kitabı bitiriyorum. Bitirdikten sonra ise, kitaptan çıkmak ve gerçek dünyaya dönmek epey bir zamanımı alıyor... İşte bu kitaptaki hikayeler de öyle sürükleyici hikayelerdi. Çoğu intihar konulu olan bu sıradışı hikayelerin içinde  en sevdiğim ise, kitaba adını veren Amok Koşucusu'ydu.

Peki neydi Amok? Onu da kitaptan alıntılıyorum: " Malezyalılarda görülen bir tür sarhoşluk. Sarhoşluktan öte bu... çılgınlık, insanın öfkeden gözünün dönmesi, delice bir saplantıya, tutkuya kapılması..." Amok koşucusu gibi doktor da işte böyle bir saplantıyla, aşkının, tutkusunun peşinden koştu ve beni de sürükledi peşinden... O nasıl bir tutkuydu, o nasıl bir koşuştu, okuyunca anlayacaksınız.

Hikayelerin genelinde bir yalnızlık, insanlardan uzak kalma, hep bir kişiye uzanan tutku vardı... Sonunda ise gözükara bir ölüme atlayış... 


Stefan Zweig'in  ise gerçek hayatta , eşi ile birlikte , savaştan olumsuz bir şekilde etkilendiği için intihar etmesi, bu hikayeleri daha da ilginç kılıyordu...

1 yorum:

  1. -Hayatımda hiç bu kadar güçlü olmamıştım, bir daha da kolay kolay olamam zaten. İnsan her şeyini kaybederse, elindeki son şeyi kaybetmemek için umarsızca mücadele eder.

    Stefan Zweig – Yakıcı Sır: https://www.ebrubektasoglu.com/yazi/kitap-inceleme-stefan-zweig-yakici-sir-amok-kosucusu/

    YanıtlaSil