28 Kasım 2014 Cuma

Elif Şafak(Ustam ve Ben)

Ustam ve ben 

Son tahlilde anlattığım hikaye başından , sonuna sadece bir düş...
Ve hakikaten Süleyman isimli bir fil vardı Viyana'da. Onun yolculuğu, dünya edebiyatının güçlü kalemlerinden Jose Saramago , Filin Yolculuğu isimli adlı eserinde anlatılmıştı vaktiyle." 


Ustam ve Ben kitabını bitirdim. Bu yukarıdaki sözler de kitabın sonunda "Yazarın Notu" kısmında geçiyordu. 
Bir de  bu bölümde Elif Şafak , bazı tarihi gerçekleri deforme ettiğini ve romanın akışına göre kurguladığını belirtmiş. Bütün bunları göz önünde bulundurarsak, hikayesi açısından kitabı beğendiğimi söyleyebilirim. Beyaz Fil Çota ile filbaz Cihan'nın hikayesini sonuna kadar merakla okudum. Konusu, 16. yüzyılda Hindistan’dan İstanbul'a gelen beyaz bir fil ve onun sırlarla dolu bakıcısının sırlı maceraları... Filbaz aynı zamanda Mimar Sinan'nın çıraklarından biri ve hikayede ünlü inşaatlarda çalışıyor . Kitabın diline gelince, edebi anlamda çok zengin değildi bana göre. Belki de herkese hitap etmesi için böyle yazdı yazar. Sanat tarihi ve mimarlık açısından hatalar olduğu söyleniyor, o konuda bilgim olmadığı için bir şey söyleyemeceğim,ama tek sıkıntı bence kitabın sonunda yazarın kaynak göstermemesiydi.

Benim en sevdiğim "ünsüz karakter" ise Leyli isminde bir Mecnun Şeyh... Şöyle diyordu :" Allah'tan korkmaya daha ne kadar devam edeceksiniz, O'nu sevmek varken. Siz Allah'ı kendiniz gibi zannedersiniz. Kızgın, kindar, katı. Olur mu öyle şey..."

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder