6 Şubat 2015 Cuma

Gölgesizler(Hasan Ali Toptaş)

"Demek ki insan ne yaparsa yapsın bir oyun içinde..."


Düşle gerçeğin birbirine karıştığı, şiirsel bir tarzda yazılmış,  kayıp hayatların öyküsü Gölgesizler... Bir köyde herkes gibi sıradan bir hayatı yaşayan insanlar, birden kendilerini ve diğer kendilerini aramaya başlıyorlar. Bu kitabı okurken , bir köy meydanına bir o berber dükkanına  gittim geldim, çok garip bir  ruh haline girdim,gerildim adeta,  hatta bir ara " ben gerçekten var mıyım? Yoksa bu hayatım bir düş mü" dedim😄 o birer birer kaybolan insanlar,  onların akibeti ve sürpriz gelişmeler okuma istediğimi , o şaşırtan sona kadar devam ettirdi. Bir an düşündüm ben bir gün kaybolsam, kendi varlığıma karışarak ruhen yok olsam, kimler benim yokluğumu fark eder? Beni aramayı ne kadar süre sonra bırakır ?Çocuklarım beni ne zaman artık hatırlamaz olur? 

Hasan Ali Toptaş'ın kalemi bence çok farklı, hikayeler ise öyle garip ve ilgi çekici ki, kurgu içinde kurgu, düş içinde düş var... Ben iyi ki tanıdım diyorum, ama işte başka kitapları okur muyum? Onu zamana bırakıyorum...  Yazarı ilk defa tanıyacak olanlar bence bu akıcı kitabı ile işe başlamalılar... 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder