24 Haziran 2014 Salı

Taaşşuk-i Talat ve Fitnat ( Şemsettin Sami) Kitap Yorumu



Hani lisede okurken öğrenmiştik: "Batılı anlamda kaleme alınan ilk Türk Romanı'nın adı  Taaşşuk-i Talat ve Fitnat, yazarı ise Şemsettin Sami'dir diye." Sonra Üniversite sınavlarında ve tabi ki KPSS'de çıkar diye aklımızda tutmuştuk! Peki kimler bu romanı okudu? Ben 34 yaşındayım , henüz geçenlerde kitapçıdan aldım ve okudum. Bu kadar kısa, süssüz , sade ama bir o kadar da edebi bir roman yoktur sanırım. Bahsi geçen yakışıklı Talat ve güzeller güzeli Fitnat'ın imkansız aşkı ise yürek burkan cinstendi. Kitabı okurken dikkatimi çeken bir ayrıntı da , anlatılan aşkların nasıl derinden ve gerçek olduğu idi. Aşk ile ilgili hitaplar ve kelimeler öyle özenle seçilmişti ki, o iki gencin sonunu kitap boyunca merak edip durdum! Kitabın içine girip, o ikisini bizzat ben evlendirmek istedim! Peki sizce bu iki sevdalı nasıl buluşacak ve kavuşacak? Ya da kavuşabilecek mi? Kitabın sonunda şok edici bir olay oluyor ki ben çok şaşırdım! 

Bence Şemsettin Sami,bu alanda yazdığı ilk ve tek kitabında; aşk ve dönemin toplum yapısını kendine has bir anlatımla ele alıp bu unutulmaz eserini bizlere bırakmış. Okuyanın kalbine , eşsiz anlatımı ile, nasıl ulaşacağını çok iyi bilen yazar, aynı zamanda bu hikaye ile toplumsal bir mesaj vermiş sanki... Sevenleri ayırmayın...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder