9 Şubat 2015 Pazartesi

Beyaz Gemi , Cengiz Aytmatov

Beyaz Gemi ...

Mümin Dede , sen iyi bir adamdın. O kadar iyi bir adamdın ki herkesin yardımına sen koşardın. Birinin cenazesi mi kalkacak, sen orada olurdun ya da biri mi evleniyor, hemen yardıma giderdin. Çok iyi adamdın ama, kimse sana saygı göstermezdi. Çünkü senin iyiliğin çok pasif kalmıştı. Kötülüğe karşı koyamadın bir türlü, Maral Ana'yı , tabiatı korumadın! İstedin ama olmadı. 

Küçük çocuk, sen çok küçüktün ama, aslında çok büyük bir yüreğin vardı. Sen o küçük halinle, zorbalığa, kötülüğe karşı geldin. Sen bir öksüzdün. Mümin Deden seni çok sevdi, ama çok sevmek yetmedi... Sen o beyaz gemiye ulaştın mı bilemem ama... Ben senin o büyük kalbine ulaştım bu kitapla ve ben hala inanıyorum iyiliğin  her zaman galip geldiğine, belki kötüler hep kazanıyor görünse de... Gelecek hepimize iyi gelecek inanıyorum çocuk... 

Bu kitabı geçen yıl okumuştum ama hala etkisinden kurtulamadım... Hedefim tüm Aytmatov kitaplarını okumak...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder