9 Şubat 2015 Pazartesi

Yangın Merdiveni, Ali Ural

 Ali Ural'a ait Yangın Merdiveni adındaki kısa öykülerden oluşan kitabı geçelerde okudum . Okudum diyorum ; ama sindirmem , özümsemem hala devam ediyor. Posta Kutusundaki Mızıka ile herkesin kalemini tanıdığı bu yazar, kolay bir yazar değil. Ural beni , bu kitabında zorladı , yordu, hikayeler su gibi aktı ama, sonunda ne demek istedi acaba sorusuna cevap arattı. Yorumu bana bıraktı. 'Ne anlıyorsan o çocuk' dedi bana. Ben de tamam usta dedim, ben senin yazdığın diğer kitapları da okurum dedim. Çünkü inan bana içimdeki buzlar kırılıyor , parçalanıyor, her ironinde her iğnelemende dedim.







Kitaptan Alıntılar:

 " hangi ressam, bir pencereden daha güzel bir tablo yapabilir?"

”hayır başını öne eğmeyeceksin artık. Her gün şehrin meydanında toplanıp şemsiyeleri açarak yağmur duasına çıkan putperestlerin arasından ayrıldım. Düğmesine basıldığında gökyüzünü karartan şemsiyelerin saltanatına son veriyorum. Bugün iskeledeki satıca yağmurluğumu göstereceğim.” 


”suyun donacağını, ince buz tabakasından, kaynayacağı, küçük kabarcıklardan taşacağı yükselen köpüklerden anlaşılır. Mektubun ne zaman geleceği anlaşılmaz. Postacılar hala yürüyorlarsa mektup hayattadır; ayakları sızlıyorsa yağmur yağacak, postacılar yürüyorsa mektup gelecektir” 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder