22 Eylül 2014 Pazartesi

Yaşlı Adam ve Deniz

" İnsan yenilmek için yaratılmadı! ... Ademoğlu mahvolur ama yenilmez. Ben işimi eksiksiz yapayım da kısmet geldiğinde , beni aradığı yerde bulsun..." 

Yaşlı Adam ve Deniz kitabını gerçekten beğendim. Okuduktan sonra ise "MEB,  okunması gereken 100 temel eser içine boşuna almamış bu kitabı" dedim. Kitabın yazarı Ernest Hemingway, 1954 yılında ' roman dalında Nobel Edebiyat ödülü almış.  Yazar, sert, acımasız bir o kadar da dokunaklı bu hikayede, yaşlı bir balıkçının , okyanusda yaşadığı hayatta kalma savaşını çok yalın ve akıcı bir dille sunmuş bizlere. Hikayede yaşlı bir kübalı balıkçı, kendine ve başkalarına hala işini yapabildiğini kanıtlamak için, bir gün denizde çok uzaklara açılıyor ve koca bir kılıçbalığı onun ağına takılıyor! Peki ya sonra, acaba yaşlı balıkçı evine bu koca balıkla dönebilecek mi? Acaba Onu ne maceralar bekliyor... Sonuçta bence, ortaya bir başyapıt çıkmış ki , ben en sevdiklerim arasına aldım bile, özellikle de kitap sonrası ,youtube de orjinal dili ile izlediğim filminden sonra, her sahnesi hafızama kazındı adeta. 

Bu muhteşem hikayede, yenilgiye karşı cesaret; kayba karşı başarı teması işlenmiş. Mutlaka okunması gereken bir kitap! Richard Bach'ın Martı kitabı kadar etkili bir kitap. Vazgeçmeden , umutsuzluğa düşmeden hayata son ana kadar tutunmanın ve kendi gücünün varlığını farketmenin resmi çizilmiş bu kitapta... Denizin ortasındaki o yaşlı adam ve teknesi hafızamda hep yer edicek ve tabi ki de bir de o çocuk, ve onun vicdanlı güzel yüreği...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder